Skip to main content

Frequently Asked Questions

Life at ÖzÜ

The medium of instruction at Özyeğin University is English, except for the Faculty of Law.

The duration of the Undergraduate program is 4 academic years, excluding the English preparatory class (if required).

Our Çekmeköy Campus dormitories, home to our 2,479 students, are elaborately designed to cater to every need of residents. The dormitories also accommodate a wide range of amenities and offerings for common use including free laundry room, group study rooms, lounges and guest reception rooms, movie theaters, TV rooms, recreation rooms, cafeterias, mini-markets, food and drink businesses, an infirmary, and ATMs. Each of our dormitories also has a surveillance system; a 24/7 hot water, security, and ambulance service; and wireless internet.

Özyeğin University (OzU) is known for its engaged staff and student body and rich campus life. Find out more about what OzU is like for international students: https://www.ozyegin.edu.tr/en/life-ozu

More than 850 international form more than 73 different countries

Compulsary faculty internships and voluntary erasmus+ interships are available for international students.

Yes, exchange programs are open to all our students. You may visit our website for more information about exchange programs: https://www.ozyegin.edu.tr/en/international-cooperation-exchange-programs

International students are not allowed to work off campus or on campus in Turkey. However we have came up with a Solution of allowing our international students to work in some of the in campus offices voluntary.

Başvuru Süreci

Aşağıdaki linke tıklayarak kişisel e mail adresinizle bir hesap oluşturarak online başvuruda bulunabilirsiniz. http://apply.ozyegin.edu.tr

Lise diplomanız, 4 yıllık not çizelgeniz, pasaport kopyanız, motivasyon mektubu ve SAT, YÖS vb. sınav belgeleri, referans mektubu vb.

Başvuru ücreti bulunmamaktadır.

Her sene başvurular Ocak ayında başlar ve Eylül’de sona erer.

Hayır. Girişte kazandığınız burslar üniversitedeki notlarınızdan bağımsız olarak 5 sene boyunca geçerlidir.

Web sitemizi ziyaret ederek Fakülteler>Programlar linkinden görebilirsiniz.

Evet. Özyeğin Üniversitesi Türk üniversiteleri arasında en büyük oranda burs veren üniversitelerden biridir. Pilotaj programı dışındaki bütün programlara yapılan uluslararası öğrenci başvuruları, akademik performansınız göz ününde bulundurularak burs kapsamında değerlendirilir.

Online başvuru linkimiz üzerinden bizlere başvuruda bulunduktan sonra bizden gelecek olan kabul mailinde size verilen burs oranını öğrenmiş olursunuz

Aşağıdaki belgelere sahipseniz başvuruda bulunurken bunları da bizimle paylaşabilirsiniz. Bu sınavlara girmek zorunlu değildir. Okulumuzun kendi İngilizce Yeterlik Sınavı’na da girebilirsiniz.(TRACE) İngilizce Yeterlik Belgesi sunmayan ve okulumuzun kendi İngilizce Yeterlik Sınavı’na girmeyen öğrenciler Hazırlık sınıfını okumak zorunda kalacaklardır.

İngilizce yeterliğiniz olduğuna dair getirebileceğiniz belgeler aşağıdaki gibi sıralanmıştır:

TOEFL-IBT: Minimum 80, her bölümden en az 20
TOEFL-PBT: En az 550, Yazılı Bölüm’den ( Writing) minimum 4
IELTS Academic Module: Kabul edilmiyor.
FCE: En az B
CAE: En az C
CPE: En az C
YDS/E-YDS En az 86
PEARSON PTE Academic: Minimum 62, her bölümden en az 59 almak koşuluyla Sınavların geçerlilik süreleri: TOEFL-IBT: 2 yıl; FCE / CAE / CPE / KPDS / ÜDS: 3 yıl;
PEARSON PTE: 3 yıl

En az son üç yıl içerisinde eğitim dili İngilizce olan bir ülkede eğitim dili İngilizce olan bir ortaöğretim kurumuna devam etmiş olmak ve bu kurumdan en fazla son iki yıl içerisinde mezun olmuş olmak. (Öğrenciler gerek görüldüğü durumlarda dil yeterlik seviyesi için ÖzÜ İngilizce Yeterlik sınavına tabi tutulurlar.) Bu koşulu sağlayan öğrencilerin durumlarını açıklayan bir dilekçe ile birlikte mezun oldukları ortaöğretim kurumunun diploması, transkriptlerini ve pasaportlarında yer alan en az son üç yıla ait ülkeye giriş-çıkış damgalarının bulunduğu sayfanın kopyasını student.services@ozu.edu.tr e-posta adresine ozu.edu.tr uzantılı e-postalarını kullanarak iletmeleri gerekir. Başvurular, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından incelenip karara bağlanacaktır.

En az son üç yıl içerisinde Gambiya, Gana, Nijerya, Pakistan ve Zambiya'da eğitim dili İngilizce olan ve İngilizcenin resmi dil olduğu bir ortaöğretim kurumuna devam etmiş olmak ve bu kurumdan en fazla son iki yıl içinde mezun olmuş olmak.

Sınavın yapıldığı tarih itibariyle en fazla iki yıl önce Özyeğin Üniversitesi TRACE sınavında yeterli puan almış olmak. Bu koşulu sağlayan öğrencilerin herhangi bir başvuru yapmalarına gerek olmayacaktır.

https://studentservices.ozyegin.edu.tr/tr/ogrenci-hizmetleri/basvuru-kabul/dil-yeterlik-kosulu

Konuyla ilgili bize yazabilirsiniz: international.enrollment@ozyegin.edu.tr

Başvuru formunda zorunlu alanları boş bırakmadığınızdan emin olun ve hata mesajındaki direktiflere uyun. Sorun halen devam ediyorsa lütfen bize international.enrollment@ozyegin.edu.tr mail adresinden ulaşın.

Kabul edildim; sırada ne var?

Yabancı uyruklu öğrenciler eğitim vizesi ve gerekli belgeler konusunda ayrıntılı bilgi için ülkelerindeki en yakın Türkiye Büyükelçiliği/Konsolosluğuna başvurmalıdır. Ön ödemenizi yaptıktan sonra size yollanan resmi kabul e malinizde bir de vize davet mektubu bulunmaktadır. Ancak eğitim vizesi almak zorunda değilsiniz, daha kolay olduğu takdirde turist vizesiyle de gelebilirsiniz.

Kaydınızı tamamladıktan sonra Türkiye’ye girdikten sonraki 30 gün içerisinde ikamet tezkeresine başvurabilirsiniz. Detaylar kayıt sırasında paylaşılacaktır.

Hayır. Türkiye’nin girişte vize istediği bir ülke vatandaşı iseniz, gerek öğrenci gerek turist vizesiyle gelebilirsiniz.

Resmi kabul mektubunuz sizinle paylaşılır. Gerekli olduğunda vizeye başvurduğunuz konsolosluk ya da elçiliğe gönderimi yapılır.

Kayıtlar genelde Ağustos ayında başlar ve Ekim ayının başlarında biter. Detaylı bilgilendirme için international.enrollment@ozyegin.edu.tr adresine e-mail atabilirsiniz.

About

Özyegin University (ÖzÜ) aims to be a globally recognized research university with accredited programs. Its strategic plan is based on the principle that internationalization improves teaching, research, social impact, and student experience.

İletişim Bilgileri

International Office